El circuit de les Fonts. Llarg

sortida:berenador de la Comella. Urbanització Comella Parc.
arribada:al mateix punt
distància:7 km aprox.
desnivell:380 m positius aprox.
temps:4 hores
dificultat:baixa-mitjana, per la durada del recorregut
època: tot l'any
El circuit llarg de les fonts comença al mateix punt que el curt. Un cop fet el tram de la font de la Ruta i arribats a la tanca verda, se segueix la pista fins a la font del bosc Negre.

El circuit llarg de les fonts comença al mateix punt que el curt. Un cop fet el tram de la font de la Ruta i arribats a la tanca verda, ese segueix la pista fins a la font del bosc Negre. Des d’aquí s’enfila un camí a l’esquerra de la pista que porta al camí del bosc Negre. Als marges del camí, s’hi fan nabius i boixeroles. Al cap d’uns metres, el camí es divideix en dos,: a l’esquerra, segueix el camí del bosc Negre, per on tornarem, i a la dreta, el camí del planell dels Maians. Aquest porta un altre cop a la pista, la creua i segueix avall pel camí de la font de Sansa. El bosc és dens, amb pi roig i boix, els dos acompanyants de la majoriapart de l’itinerari. Abans d’arribar a l’encreuament amb el camí de Palomera, s’hi troba la font de Sansa.

El circuit continua a l’esquerra pel camí de Palomera. Als 20 minuts s’arriba a una bassa, que abasteix d’aigua els helicòpters. El camí de Palomera segueix per darrerae la bassa. Al cap d’uns metres, a mà esquerra, surt un camí que duu a la font de l’Astrell, on hi ha maduixeres, prunel·les de flors rosades i el·lèbors verds. Per aquí es pot veure o sentir el pinsà borroner i el gaig. 15 minuts més de camí  i s’arriba als rocs calcaris de Palomera, on creix la corona de la reina  i l’orella d’ós. Des d'aquí, hi ha unes vistes molt maques. Al final de la pujada apareixen els camps de Palomera, ara un bosc dens de pins rojoigs amb forats de picot negre i furgades de senglar. Se segueix pel camí dels Maians fins a la font de Palomera, on canvia la pineda a pi negre i abarset i serà fàcil veure el reietó. A la font de Palomera s´hi fa el sarró, una espècie d’espinac de muntanya. El camí planeja pel bosc Negre i al cap d’una estona apareix un camí a la dreta, on hi ha un pi roig de dues branques, que arriba a la font del Cuc (que nos’ha de confondre amb la font del mateix nom del camí del collet de la Trapella). Desfent camí, es torna al trencall i el es comença a baixar per un corriol amb força pendent. A la cruïlla del camí del planell dels Maians torna a aparèixer la pineda de pi roig amb roure martinenc i corner. Es continua camí avall per arribarun altre cop a la pista. EsSe segueix pel camí del collet de la Trapella fins al punt d’inici. Aquest últim tram coincideix amb el circuit de les fonts curt.